COPENHAGEN MARATHON - 16.05.99



BAGGRUND:

Jeg har længe følt at jeg måtte gøre noget ved min form- jeg begynder at føle mig som en middeladrende fed mand - jeg og er jo gammel sportsmand.

ALTSÅ: Selvbilledet var ved at få en knæk.

Jeg besluttede mig efter en kursusdag på mit arbejde i maj 98. Instruktøren fortalte at han havde løbt København marathon dagen før. De tog jeg beslutningen:

"Kan han - så kan jeg".

Jeg havde et gammelt træningsprogram fra "I form". Dette fant jeg frem - og har fulgt med cirka 90 % siden den gang.
 

20.10.98.

Et stykke tid siden jeg har skrevet - det er også sket noget siden.
Jeg har stort set fulgt mit træningsprogram - og for flittigt!!! I Norge i efterårsferien (10.-17.11) gav jeg det  hele armen - og løb opad og ned ad bakker - resultat: Ondt i venstre ankel - kan ikke engang gå hurtigt nedad eller opad en trappe uden at det gør ondt. Altså kører nu træningsdosis ned og tager det  helt stille og roligt og  belaster ikke foden mere end nødvendigt. Jeg har jo også god tid: Moralen - træn stille og rolig. Ikke for store belastninger eller krumspring - det har jeg åbenbart til gode at lære!!!!

02.03.99

Ja - så skriver jeg lidt igen. Siden den 20.10.98 har jeg holdt 2 måneders pause. Jeg kunne næsten ikke gå op og ned ad trapperne på mit arbejde. Jeg har fundet et andet træningsprogram som ikke tager så megen tid. Det kan hentes på Marathon Sport - en forretning i København. De har en hjemmeside. Jeg mener adressen er http://www.marathonsport.dk

Jeg mener du kan hente træningsprogrammet hjem derfra, eller du kan ringe til forretningen og få det tilsendt.

Min længste løpetur er nu på 20 km. Og med en gennemsnitlig kilometer tid på cirka 5.35. På søndag skal jeg løbe 25 km. Her stiler jeg efter at tage det helt stille og roligt. Måske med en kilometer tid på 6 til 6.30. Jeg har jo flere måneder tilbage. I alle fald 2½. Jeg skal løbe 30 km om to uger (ifølge programmet) og så er jeg der hvor jeg skal være træningsmæssigt. Så er det bare at holde træningmængden hver uge de sidste to måneder med en 30 km tur om ugen. Så tror jeg nok at maraton skal være indenfor rækkevidde. Jeg overvejer også om jeg skal løbe en maraton helt for mig selv som en del af opbygningen. Men det må jeg se hvad det bliver til.

26.02.2002

Det er godt et godt stykke tid.Jeg har løbet maraton -og nu er jeg gået over til mere alsidig træning, blandt andet ved at løbe 1-2 gange om ugen og træne 1-2 gange ugentligt  i fitnesscenter. Det giver meget mere velvære end at løbe så meget. Jeg føler mig stærkere i hele kroppen og mere ungdommelig - musklerne bliver også større - mere markerede!! Og jeg har ikke ondt i ryggen mere, kan løste mere, og meget mere velvære.

Men det kan godt være svært at blive ved - specielt med at løbe, men jeg stiler efter at løbe en ½-maraton i maj.

 

3.11.2002

Jeg løb "Broløbet" i Maj 2002 - det var en halvmarathon - og jeg fik en tid på 2 timer og 3 minutter - den bedste jeg nogensiden har løbet - så det var jo godt nok. Jeg regner med at løbe 1-2 halvmarathoner hvert år som en måde at holde mig i form på - men lad os nu se hvad det bliver til!!